NA SZKOLENIU

Poszerzysz narzędziownik metod warsztatowych dla różnych etapów pracy z produktem (koncepcja, projektowanie, praca z istniejącym produktem)

Zrozumiesz, jak świadomie dopasować strukturę warsztatu do trybu pracy (remote / biuro), celu projektu i uczestników, tak by godzić potrzeby biznesu i użytkownika

Przećwiczysz komunikowanie i moderację pod kątem optymalnego zrozumienia, motywacji uczestników i efektu prac

Szczególnie polecane dla:
Projektantów UX
Product Ownerów
Badaczy UX
Product Managerów
Project Managerów
i wszystkich, którzy chcą podejmować decyzję w oparciu o pracę warsztatową i zachowania użytkowników

PLAN 4-DNIOWEGO SZKOLENIA:

DZIEŃ 1: Warsztaty z interesariuszami (9:00 – 13:00)

9:00 – 10:00 Planowanie struktury i przebiegu warsztatu

  • Jak optymalnie adaptować design sprint, design thinking i warsztatowe narzędzia UX do potrzeb naszego zespołu.
  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Jak dobrać uczestników i zbudować grupy warsztatowe? Jak przygotować przestrzeń do pracy i materiały?
10:00 – 13:00 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty Discovery z interesariuszami

  • Jak uporządkować wiedzę interesariuszy na początku projektu i zdiagnozować możliwe kierunki działań.
  • Mapowanie ekosystemu usług, podróży użytkownika i inne techniki pracy z interesariuszami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj recepty na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 2: Warsztaty Service Discovery (9:00 – 13:00)

9:00 – 10:00 Facylitacja warsztatów

  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Rola facylitatora i dobre praktyki. Zadania otwierające, dywergencja, konwergencja, wnioski.
  • Warsztaty zdalne (online) a klasyczne. Jak utrzymywać zrozumienie, motywację i „alignment” pomiędzy uczestnikami w trakcie warsztatu.
10:00 – 13:00 Narzędziownik warsztatowy: Service Discovery

  • Jak wypracować grupowo koncepcję nowej usługi/funkcji.
  • Efektywna praca z propozycją wartości, szablonem wizji produktu i alternatywnymi canvasami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 3: Warsztaty UX Design (9:00 – 13:00)

9:00 – 10:00 Unikanie pułapek warsztatów

  • Co może pójść nie tak, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
  • Co zrobić, żeby efekty warsztatu rzeczywiście zostały wykorzystane. Podsumowywanie warsztatów i propagacja ich wyników.
10:00 – 13:00 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty UX design

  • Jak zaplanować pracę grupową w pracy nad interfejsami użytkownika oraz z działającym produktem.
  • Brainsketching, Crazy 8s, Design Studio i inne techniki generowania koncepcji UI.
  • Adaptowanie design sprint do kontekstu zespołu. Przechodzenie od myślenia wymaganiami do myślenia ścieżkami użytkownika.
  • Zasady organizacji spotkań feedbacku dla projektów (design critique).
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 4: Konsultacje i wymiana doświadczeń (9:00 – 13:00)

9:00 – 13:00 Recepta na warsztat – prezentacje uczestników i feedback

Każdy uczestnik prezentuje plan warsztatu na potrzeby swojej organizacji. Prowadzący i inni uczestnicy dzielą się sugestiami.

Poruszane zagadnienia: #designthinking #ideation #designsprint #valuepropositiondesign #userstorymapping #doublediamondmodel #dotvoting #sketching #leancanvas #productvision #designcritique #designstudio #remoteworkshop #miro #mural i wiele więcej!

Zaproszenie trenera

Wojtek Chojnacki
Autor szkolenia
Strategy Director,,
Symetria UX (PL)
Wojtek Chojnacki
Jeśli prowadzisz warsztaty UX, wiesz jaką siłę może nadać projektowi praca grupowa, a jednocześnie jak wielkim wyzwaniem jest zachowanie głosu użytkowników jak i biznesu. Na szkoleniu pomagamy rozbudować narzędziownik i świadomie konstruować warsztaty UX w oparciu o nasze doświadczenie w procesach projektowania złożonych systemów.

PO SZKOLENIU

Skutecznie planujesz przebieg warsztatu online/offline, uwzględniając zakres projektu, etap i potrzebny skład uczestników

Świadomie sterujesz pracą tak by generować koncepty i podejmować decyzje, budując strategię UX i stosując podejście service design

Umiesz tworzyć i moderować przestrzeń do efektywnej pracy grupowej – również zdalnej

O TRENERZE

Współzarządza Symetria UX, najbardziej doświadczoną agencją UX w Polsce. 13 lat doświadczenia w obszarze badań, projektowania i strategii UX dla polskich i międzynarodowych klientów.

Współtwórca i trener certyfikatu UX-PM.

DLA KOGO PRACOWALI NASI TRENERZY?

Wojtek Chojnacki prowadzi warsztaty i propaguje techniki pracy grupowej w Symetrii UX oraz wśród zespołów klientów. Przykładowe projekty:


  • Program szkoleń e-learningowych: metody UX w projektach
  • PWN

    Warsztaty wspierające proces cyfrowej transformacji Grupy PWN
  • Orange

    Sesje Certyfikatu UX-PM Level 1-3
  • ING

    UX awareness sessions dla kadry dyrektorskiej

  • Projekt aplikacji poprawiającej employee experience
  • PZU

    Warsztaty koncepcyjne w projektowaniu głównego serwisu marki

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

25-28.08.2020
GDZIE: Gdziekolwiek zechcesz,
to sesja zdalna 🙂

ZDALNIE
Średni
4
dni

EARLY BIRD

Cena do 5.07.
1800 zł
1399 zł

STANDARD

Cena do 5.08.
2000 zł
1599 zł

LAST MINUTE

Cena od 6.08.
Zostały 3 miejsca
2200 zł
1799 zł netto
Zgłoś swój udział

PYTANIA? ODPOWIEDZI!

Czy otrzymam certyfikat uczestnictwa?
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat.
Co zawiera się w cenie szkolenia zdalnego?
Cena szkolenia obejmuje udział w wideokonferencji i ćwiczeniach grupowych + materiały w formie elektronicznej.
Jak liczna jest grupa szkoleniowa?
Szkolenia realizowane są w grupach max 10 uczestników.

OPINIE UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ

Stwierdziłem, że zdalna wersja może być lekcją dla wszystkich. Wyzwanie dla organizatorów było ogromne, dla odbiorców też – miewamy dużo rozpraszaczy w domach… ale udało się! Łącznie z ćwiczeniami w grupach – wyszło świetnie.
Paweł Kamiński
Senior Product Designer w Enginiety
Jedno z najlepszych szkoleń na jakim byłem – super przedstawienie tematu i ciekawa forma.
Krzysztof Caliński
Z-ca Dyrektora ds. Wideo Online w Cyfrowy Polsat
Bardzo konkretne treści przykłady i dużo ćwiczeń! Prowadzący którzy znają się na temacie i pracują w tym biznesie 🙂 Dużo przykładów z życia. Widać, że firma tym żyje na codzień a nie teoretyzuję!
Kaja Kalmus
Junior DevOps Engineer w ING Bank Śląski

Myślisz o innym szkoleniu?

Masz pytania?

Skontaktuj się