fbpx
Strona głównaZdalne szkolenia UXProwadzenie warsztatów UX

NA SZKOLENIU

Poszerzysz narzędziownik metod warsztatowych dla różnych etapów pracy z produktem (koncepcja, projektowanie, praca z istniejącym produktem)

Zrozumiesz, jak świadomie dopasować strukturę warsztatu do trybu pracy (remote/biuro), celu projektu i uczestników, tak by godzić potrzeby biznesu i użytkownika

Przećwiczysz komunikowanie i moderację pod kątem optymalnego zrozumienia, motywacji uczestników i efektu prac

Szczególnie polecane dla:
Projektantów UX
Product Ownerów
Badaczy UX
Product Managerów
Project Managerów
i wszystkich, którzy chcą podejmować decyzję w oparciu o pracę warsztatową i zachowania użytkowników

PLAN 3-DNIOWEGO SZKOLENIA:

DZIEŃ 1: Warsztaty z interesariuszami (9:30 – 14:30)

9:30 – 10:30 Planowanie struktury i przebiegu warsztatu

  • Jak optymalnie adaptować design sprint, design thinking i warsztatowe narzędzia UX do potrzeb naszego zespołu.
  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Jak dobrać uczestników i zbudować grupy warsztatowe? Jak przygotować przestrzeń do pracy i materiały?
10:30 – 14:30 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty Discovery z interesariuszami

  • Jak uporządkować wiedzę interesariuszy na początku projektu i zdiagnozować możliwe kierunki działań.
  • Mapowanie ekosystemu usług, podróży użytkownika i inne techniki pracy z interesariuszami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj recepty na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 2: Warsztaty Service Discovery (9:30 – 14:30)

9:30 – 10:30 Facylitacja warsztatów

  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Rola facylitatora i dobre praktyki. Zadania otwierające, dywergencja, konwergencja, wnioski.
  • Warsztaty zdalne (online) a klasyczne. Jak utrzymywać zrozumienie, motywację i „alignment” pomiędzy uczestnikami w trakcie warsztatu.
10:30 – 14:30 Narzędziownik warsztatowy: Service Discovery

  • Jak wypracować grupowo koncepcję nowej usługi/funkcji.
  • Efektywna praca z propozycją wartości, szablonem wizji produktu i alternatywnymi canvasami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 3: Warsztaty UX Design (9:30 – 14:30)

9:30 – 12:30 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty UX design

  • Jak zaplanować pracę grupową w pracy nad interfejsami użytkownika oraz z działającym produktem.
  • Brainsketching, Crazy 8s, Design Studio i inne techniki generowania koncepcji UI.
  • Adaptowanie design sprint do kontekstu zespołu. Przechodzenie od myślenia wymaganiami do myślenia ścieżkami użytkownika.
  • Zasady organizacji spotkań feedbacku dla projektów (design critique).
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
12:30 – 14:30 Unikanie pułapek warsztatów

  • Co może pójść nie tak, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
  • Co zrobić, żeby efekty warsztatu rzeczywiście zostały wykorzystane. Podsumowywanie warsztatów i propagacja ich wyników.
Poruszane zagadnienia:
#designthinking #ideation #designsprint #valuepropositiondesign #userstorymapping #doublediamondmodel #dotvoting #sketching #leancanvas #productvision #designcritique #designstudio #remoteworkshop #miro #mural i wiele więcej!

ZAPROSZENIE TRENERKI

Jeśli prowadzisz warsztaty UX, wiesz jaką siłę może nadać projektowi praca grupowa, a jednocześnie jak wielkim wyzwaniem jest zachowanie głosu użytkowników jak i biznesu. Na szkoleniu pomagamy rozbudować narzędziownik i świadomie konstruować warsztaty UX w oparciu o nasze doświadczenie w procesach projektowania złożonych systemów.

PO SZKOLENIU

Skutecznie planujesz przebieg warsztatu online/offline, uwzględniając zakres projektu, etap i potrzebny skład uczestników

Świadomie sterujesz pracą tak by generować koncepty i podejmować decyzje, budując strategię UX i stosując podejście service design

Umiesz tworzyć i moderować przestrzeń do efektywnej pracy grupowej – również zdalnej

O TRENERCE

Anna na co dzień zarządza zespołem projektantów i badaczy. Projekty prowadzi w duchu metodyki User Centered Design. Zainteresowana szczególnie zagadnieniami związanymi z procesami poznawczymi, komunikacją człowiek-komputer oraz nowoczesnymi formami komunikacji i obsługi klientów.

Specjalizuje się w badaniach jakościowych m.in. testach użyteczności i indywidualnych wywiadach pogłębionych. Jest współautorką raportu Chatboty w Polsce 2020.

DLA KOGO PRACOWALI NASI TRENERZY?

Anna Schneider prowadzi projekty z zakresu badań i projektowania UX dla szeregu globalnych marek. Przykładowe projekty:

  • santander

    Badanie chatbota z użytkownikami
  • canal +

    Projektowanie serwisu
  • olx

    Cykliczne badania użyteczności serwisów Otodom i Otomoto
  • netia

    Projektowanie serwisu, strategia treści
  • kruk

    Badania użyteczności e-KRUK na rynku włoskim
  • vitalia

    Projektowanie serwisu

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

SZKOLENIE Prowadzenie warsztatów UX

11 października 2022 3 dni 1800 zł Średni

Szkolenie

1800 zł (netto)
Zgłoś swój udział
(2214 zł brutto)

Szkolenie + Konsultacje

Dodatkowo 1h konsultacji po szkoleniu
2100 zł (netto)
Zgłoś swój udział
(2583 zł brutto)

Chcesz szkolenie zamknięte dla swojej firmy?

Szkolenia biznesowe

PYTANIA? ODPOWIEDZI!

Czy otrzymam certyfikat uczestnictwa?
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat.
Co zawiera się w cenie szkolenia zdalnego?
Cena szkolenia obejmuje udział w wideokonferencji i ćwiczeniach grupowych + materiały w formie elektronicznej.
Jak liczna jest grupa szkoleniowa?
Szkolenia realizowane są w grupach max 12 uczestników.

OPINIE UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ

Stwierdziłem, że zdalna wersja może być lekcją dla wszystkich. Wyzwanie dla organizatorów było ogromne, dla odbiorców też - miewamy dużo rozpraszaczy w domach... ale udało się! Łącznie z ćwiczeniami w grupach - wyszło świetnie.
Paweł Kamiński
Senior Product Designer w Enginiety
Jedno z najlepszych szkoleń na jakim byłem - super przedstawienie tematu i ciekawa forma.
Krzysztof Caliński
Z-ca Dyrektora ds. Wideo Online w Cyfrowy Polsat
Bardzo konkretne treści przykłady i dużo ćwiczeń! Prowadzący którzy znają się na temacie i pracują w tym biznesie :) Dużo przykładów z życia. Widać, że firma tym żyje na codzień a nie teoretyzuje!
Kaja Kalmus
Junior DevOps Engineer w ING Bank Śląski

Myślisz o innym szkoleniu?