Strona głównaSzkoleniaProwadzenie warsztatów UX

NA SZKOLENIU

Poszerzysz narzędziownik metod warsztatowych dla różnych etapów pracy z produktem (koncepcja, projektowanie, praca z istniejącym produktem)

Zrozumiesz, jak świadomie dopasować strukturę warsztatu do trybu pracy (remote / biuro), celu projektu i uczestników, tak by godzić potrzeby biznesu i użytkownika

Przećwiczysz komunikowanie i moderację pod kątem optymalnego zrozumienia, motywacji uczestników i efektu prac

Szczególnie polecane dla:
Projektantów UX
Product Ownerów
Badaczy UX
Product Managerów
Project Managerów
i wszystkich, którzy chcą podejmować decyzję w oparciu o pracę warsztatową i zachowania użytkowników

PLAN 3-DNIOWEGO SZKOLENIA:

DZIEŃ 1: Warsztaty z interesariuszami (9:30 – 14:30)

9:30 – 10:30 Planowanie struktury i przebiegu warsztatu

  • Jak optymalnie adaptować design sprint, design thinking i warsztatowe narzędzia UX do potrzeb naszego zespołu.
  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Jak dobrać uczestników i zbudować grupy warsztatowe? Jak przygotować przestrzeń do pracy i materiały?
10:30 – 14:30 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty Discovery z interesariuszami

  • Jak uporządkować wiedzę interesariuszy na początku projektu i zdiagnozować możliwe kierunki działań.
  • Mapowanie ekosystemu usług, podróży użytkownika i inne techniki pracy z interesariuszami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj recepty na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 2: Warsztaty Service Discovery (9:30 – 14:30)

9:30 – 10:30 Facylitacja warsztatów

  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Rola facylitatora i dobre praktyki. Zadania otwierające, dywergencja, konwergencja, wnioski.
  • Warsztaty zdalne (online) a klasyczne. Jak utrzymywać zrozumienie, motywację i „alignment” pomiędzy uczestnikami w trakcie warsztatu.
10:30 – 14:30 Narzędziownik warsztatowy: Service Discovery

  • Jak wypracować grupowo koncepcję nowej usługi/funkcji.
  • Efektywna praca z propozycją wartości, szablonem wizji produktu i alternatywnymi canvasami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 3: Warsztaty UX Design (9:30 – 14:30)

9:30 – 12:30 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty UX design

  • Jak zaplanować pracę grupową w pracy nad interfejsami użytkownika oraz z działającym produktem.
  • Brainsketching, Crazy 8s, Design Studio i inne techniki generowania koncepcji UI.
  • Adaptowanie design sprint do kontekstu zespołu. Przechodzenie od myślenia wymaganiami do myślenia ścieżkami użytkownika.
  • Zasady organizacji spotkań feedbacku dla projektów (design critique).
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
12:30 – 14:30 Unikanie pułapek warsztatów

  • Co może pójść nie tak, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
  • Co zrobić, żeby efekty warsztatu rzeczywiście zostały wykorzystane. Podsumowywanie warsztatów i propagacja ich wyników.
Poruszane zagadnienia: #designthinking #ideation #designsprint #valuepropositiondesign #userstorymapping #doublediamondmodel #dotvoting #sketching #leancanvas #productvision #designcritique #designstudio #remoteworkshop #miro #mural i wiele więcej!

ZAPROSZENIE TRENERKI

Senior UX Specialist
Symetria
Anna Schneider
Jeśli prowadzisz warsztaty UX, wiesz jaką siłę może nadać projektowi praca grupowa, a jednocześnie jak wielkim wyzwaniem jest zachowanie głosu użytkowników jak i biznesu. Na szkoleniu pomagamy rozbudować narzędziownik i świadomie konstruować warsztaty UX w oparciu o nasze doświadczenie w procesach projektowania złożonych systemów.

PO SZKOLENIU

Skutecznie planujesz przebieg warsztatu online/offline, uwzględniając zakres projektu, etap i potrzebny skład uczestników

Świadomie sterujesz pracą tak by generować koncepty i podejmować decyzje, budując strategię UX i stosując podejście service design

Umiesz tworzyć i moderować przestrzeń do efektywnej pracy grupowej – również zdalnej

O TRENERCE

Anna na co dzień bada i projektuje interfejsy w duchu metodyki User Centered Design. Zainteresowana szczególnie zagadnieniami związanymi z procesami poznawczymi, komunikacją człowiek-komputer oraz nowoczesnymi formami komunikacji i obsługi klientów.

Specjalizuje się w badaniach jakościowych m.in. testach użyteczności i indywidualnych wywiadach pogłębionych. Jest współautorką raportu Chatboty w Polsce 2020.

DLA KOGO PRACOWALI NASI TRENERZY?

Anna Schneider prowadzi projekty z zakresu badań i projektowania UX dla szeregu globalnych marek. Przykładowe projekty:

  • santander

    Badanie chatbota z użytkownikami
  • canal +

    Projektowanie serwisu
  • olx

    Cykliczne badania użyteczności serwisów Otodom i Otomoto
  • netia

    Projektowanie serwisu, strategia treści
  • kruk

    Badania użyteczności e-KRUK na rynku włoskim
  • vitalia

    Projektowanie serwisu

ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

SZKOLENIEProwadzenie warsztatów UX

15 lutego 2022 3 dni Zdalnie Średni

EARLY BIRDS

Cena do 31.10.
1599 zł (netto)

STANDARD

Cena do 31.01.
1799 zł (netto)
Zgłoś swój udział
Zostały 4 bilety

LAST MINUTE

Cena od 1.02.
1999 zł (netto)

PYTANIA? ODPOWIEDZI!

Czy otrzymam certyfikat uczestnictwa?
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat.
Co zawiera się w cenie szkolenia zdalnego?
Cena szkolenia obejmuje udział w wideokonferencji i ćwiczeniach grupowych + materiały w formie elektronicznej.
Jak liczna jest grupa szkoleniowa?
Szkolenia realizowane są w grupach max 12 uczestników.

OPINIE UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ

Stwierdziłem, że zdalna wersja może być lekcją dla wszystkich. Wyzwanie dla organizatorów było ogromne, dla odbiorców też – miewamy dużo rozpraszaczy w domach… ale udało się! Łącznie z ćwiczeniami w grupach – wyszło świetnie.
Paweł Kamiński
Senior Product Designer w Enginiety
Jedno z najlepszych szkoleń na jakim byłem – super przedstawienie tematu i ciekawa forma.
Krzysztof Caliński
Z-ca Dyrektora ds. Wideo Online w Cyfrowy Polsat
Bardzo konkretne treści przykłady i dużo ćwiczeń! Prowadzący którzy znają się na temacie i pracują w tym biznesie 🙂 Dużo przykładów z życia. Widać, że firma tym żyje na codzień a nie teoretyzuje!
Kaja Kalmus
Junior DevOps Engineer w ING Bank Śląski

Myślisz o innym szkoleniu?